Elon sähköiset vakuutushakemukset uudistuivat käyttäjälähtöisen kehittämisen ansiosta

29.11.2017

Uudistimme sähköiset TyEL- ja YEL -vakuutushakemukset yhteistyössä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa 17.−18.11.2017. Uudet hakemukset ovat entistä helppokäyttöisemmät täyttää.

Uutta TyEL-vakuutushakemusta täytettäessä ei enää valita ilmoitustapaa, vaan vakuutus tulee voimaan kuukausi-ilmoitustavalla, joka myötäilee tulevaa tulorekisterin ilmoitusmenettelyä. Jos asiakas haluaa ehdottomasti valita ilmoitustavaksi vuosi-ilmoittamisen, on otettava yhteyttä vakuutuspalveluihin puh. 020 694 730 arkisin
klo 8–16.30.

Hakemusta täytettäessä ei enää kysytä työsuhdetietoja ja vakuutusmaksun perusteena olevan palkkasumman ilmoittamista on selkiytetty. Myös YEL-vakuutushakemuksen sisältöä on yksinkertaistettu vähentämällä täytettäviä kohtia ja muuttamalla hakemuksen sisältöä käyttäjäystävällisemmäksi. Lisäksi hakemusten ulkoasua on muutettu raikkaammaksi.

- Koska asiakas on kaiken tekemisemme lähtökohta, oli itsestään selvä lähteä kehittämään sähköisiä vakuutushakemuksiamme juuri asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa. Kehitysyhteistyöllä tavoittelimme erinomaista asiakaskokemusta asiakkaidemme ja kumppaneidemme keskuudessa, toteaa asiakaspalvelupäällikkö Harri Kangaskoski.

- Saimme asiakkailta ja kumppaneilta hyviä ideoita mm. siitä, miten ja missä järjestyksessä hakemuksella olevat asiat on oltava. Kiitos kaikille mukana olleille, kiittää Harri.

Lisätietoja:

Vakuutuspalvelut puh. 020 694 730.