Nopeus, helppous ja asiantuntemus – asiakkaamme kiittävät
/ Artikkeli / TyEL-vakuuttaminen

Asiakaspalvelumme on saanut asiakkailtamme kiitosta paitsi asiantuntevuudestaan, myös nopeudestaan ja helppoudestaan. Sujuvien palveluiden lisäksi asiakkaamme mainitsevat usein tunteen välittämisestä – siitä, että he tulevat aidosti kuulluiksi. Pääsääntöisesti asiat ratkeavatkin yhdellä puhelulla ja yhden henkilön auttamana. Puhelinpalvelumme on yksi eniten kiitosta saaneista palvelukanavistamme. Chat -viestittely nostaa kovasti myös suosiotaan ja sen kautta moni asia hoituukin varsin helposti.
Verkkopalvelumme on tärkeä asiointikanava työeläkevakuutus- ja työkykyasioiden hoitamiseen sekä henkilöasiakkaiden eläkeasiointiin. Selkeys ja vaivattomuus nousevat asiakkaidemme verkkopalvelua koskevissa palautteissa selkeästi kärkeen. Myös palveluiden ja palvelukanavien monipuolisuus saa monelta kiitosta. Elossa asiakkaasta halutaan pitää huolta. Sen lisäksi että olemme tavoitettavissa, pyrimme ennakoimaan eteen tulevia tilanteita asiakkaiden puolesta olemalla yhteydessä niin viestein kuin soitoinkin.
Kuin kotiin palaisi
Elon sujuva ja asiantunteva asiakaspalvelu on noussut tärkeäksi tekijäksi myös Eloon palaavien asiakkaiden keskuudessa.
– On ollut hienoa kuulla, että Elon asiakkaaksi halutaan palata ei yksinomaan sen vuoksi että palvelumme ovat toimivia ja relevantteja, mutta myös siksi että yhteistyömme koetaan merkitykselliseksi ja tärkeäksi. Se kertoo meille, että sitoutumisemme asiakkaisiimme kannattaa, mainitsee Katri Sohkanen, kehittämispäällikkö.
Syyt palata ovat siis yksinkertaisia: asioiminen Elossa on helppoa ja joustavaa. Verkkopalvelussa voi asioida, kun se itselle parhaiten sopii. Monen asian saa hoidettua heti siellä tai lähettämällä verkkoviestiä. Tarvittaessa myös yhdellä soitolla ratkeaa paljon ja asiakkaat kokevat olevansa tärkeitä: tunne on siis kuin kotiin palaisi.
"Palasimme Elon asiakkaaksi, koska Elon verkkopalvelu oli mielestäni selkeä ja asioiminen sitä kautta onnistui vaivatta. Asioin mielelläni verkkopalvelun kautta, ja se on Elolla toiminut hyvin.” - Eevastiina Aura, Ympäristökustannus Oy
Kun arki kaipaa asiantuntijaa
Asiakaspalvelumme auttaa vakuutus- ja eläkeasioissa ja useat asiantuntijamme kehittävät yritysten työkykyasioita eteenpäin yhdessä asiakkaidemme kanssa. Joskus työkyvyn tukitoimista riippumatta päädytään kuitenkin tilanteeseen, jossa työkyvyttömyyshakemuksen tekeminen on ajankohtaista.
Elo käsitteli alkuvuoden aikana työkyvyttömyyteen liittyvät hakemukset keskimäärin nopeammin kuin mikään muu eläkeyhtiö. Elon palvelujohtaja Heini Pellinen, miksi tämä on tärkeää?
– Jokaisen työkyvyttömyyseläkehakemuksen takana on ihminen ja tämän ihmisen vaikea henkilökohtainen tilanne. On inhimillistä, että ihminen saa ratkaisun hakemukseensa eikä joudu odottamaan päätöstä pitkiä aikoja.
Elossa työkyvyttömyyseläkepäätös annetaan keskimäärin 28 päivässä. Tämä on nopeaa, kun otetaan huomioon, kuinka monivaiheinen hakemuskäsittelyprosessi on. Jokainen hakemus tarkastetaan huolellisesti ja tarvittaessa pyydämme lisäselvityksiä asiakkaalta. Tarvittavat tiedot saatuamme, lopullinen ratkaisu tehdään yhteistyössä työkykyasiantuntijan ja asiantuntijalääkärin kanssa. Prosessia on pyritty sujuvoittamaan useilla eri kehittämistoimilla viimeisen vuoden aikana, ja nämä parannukset ovat lyhentäneet käsittelyaikoja selvästi.
– Me pyrimme joka vaiheessa siihen, että asiointi eläkeyhtiön kanssa olisi selkeää, läpinäkyvää ja sujuvaa. Tämä ei ole vain meidän tavoite, vaan se on asiakkaan etu. Asioiden sujuva hoitaminen ja hyvä palvelukokemus tukee asiakkaita myös haastavissa tilanteissa, jatkaa Pellinen.