Suoraan sisältöön

Elon asiakaspalvelu upeasti hopealle Asiakkaan Ääni -vertailussa

/ Uutinen

Elon vakuutusasiakkaiden asiakaspalvelu on sijoittunut tänään julkistetussa Dun & Bradstreetin (Bisnode) Asiakkaan Ääni -vertailussa jälleen parhaiden asiakaspalveluiden kärkikolmikkoon. Vertailussa mitataan puhelinpalveluiden asiakaskokemusta ja se perustuu satoihintuhansiin suomalaisten antamiin asiakaspalautteisiin koskien puhelimessa saatua asiakaspalvelua. Vertailussa on omat kategoriat pienille ja keskisuurille sekä suurille asiakaspalveluorganisaatioille ja Elo oli mukana ensiksi mainitun sarjan vertailussa.

Asiakkaan Ääni on suoraan asiakkaiden antamiin palautteisiin perustuva indeksi, joka korreloi vahvasti NPS-luvun kanssa. Hopeasijalle meidät siivitti huikea indeksiluku 90,7, joka peittoaa selvästi edellisvuosien indeksimme 85,0 (2019) ja 84,1 (2018). Elon indeksiluvun takana on kymmeniätuhansia puheluita Elon raudanlujien asiakaspalvelun ja työeläkevakuuttamisen ammattilaisten kanssa.

– Asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen ja niiden ylittäminen ovat Elossa kaiken tekemisen keskiössä, ja asiakkaiden palautteet ovat tämän tavoitteen saavuttamisessa kultaakin kalliimpia. Tämä hopeasija on yksi osoitus siitä, että Elossa asiakkaan ongelman ratkaiseminen tehokkaasti ja laadukkaasti otetaan vakavasti ja asiakasta todella kuunnellaan, kertoo yksikönjohtaja Päivi Sikkilä.

– Vertailun sijoitus kertoo myös siitä, että olemme pystyneet säilyttämään asiakaspalvelun erinomaisen tason koronan tuomista muutoksista huolimatta. Huipputaso ei ole syntynyt hetkessä, vaan toki sen eteen on tehty hartiavoimin töitä usean vuoden ajan. Viimeisen vuoden aikana olemme panostaneet erityisesti ulossoitoin tapahtuvaan asiakashuolenpitoon, mikä on varmasti poikinut paljon hyvää myös sisään tuleviin puheluihin. Lisäksi olemme kehittäneet entistä parempia, asiakasdataan pohjaavia työkaluja asiakaspalvelutilanteiden tueksi, täydentää yksikönjohtaja Harri Kangaskoski.

Asiakkaan Ääni -vertailun voittaja on tänä vuonna HUS Myrkytyskeskus indeksiluvulla 94,3. Elo onnittelee voittajaa uskomattoman hienosta tuloksesta!

Asiakkaan ääni

Dun & Bradstreetin omistama Bisnode jakaa vuosittain Asiakkaan Ääni -palkinnot parhaille ja asiakaspalveluille sekä parhaalle asiakaspalvelijalle. Asiakkaan Ääni on suoraan asiakkaiden antamiin palautteisiin perustuva indeksi, joka korreloi vahvasti NPS-luvun kanssa. Lisätietoa vertailusta Bisnoden verkkosivuilta

 

Hae lisää luettavaa