Suoraan sisältöön

Elo palauttaa maaliskuussa hoitomaksua ja maksaa asiakashyvitystä

/ Uutinen

 

Elo on ainoa eläkeyhtiö, joka palauttaa hoitomaksua suoraan asiakkailleen. Hoitomaksu on TyEL-maksun osa, jolla eläkeyhtiöt kattavat vakuutusten hoitamisesta aiheutuvia kuluja. Elo palauttaa edellisenä vuonna maksettua hoitomaksua takaisin asiakkaille, kun toiminta on ollut ennakoitua kustannustehokkaampaa. Palautus määräytyy maksettujen vuoden 2023 maksujen suhteessa ja sen saa, kun vakuutus on ollut voimassa 1.1.2024.

Samoihin aikoihin hoitomaksupalautuksen kanssa maksetaan myös asiakashyvitykset. Asiakashyvityksen saavat asiakkaat, joiden TyEL-sopimusvakuutus on ollut voimassa 31.12.2023. Asiakashyvityksen suuruuteen vaikuttavat vuonna 2023 maksetut TyEL-vakuutusmaksut sekä vakuutusmaksuista kertynyt rahasto.

Hoitomaksupalautus ja asiakashyvitys huomioidaan maaliskuun tai sitä seuraavien kuukausien laskuilla. Jos palkanmaksua ei ole ollut, maksetaan palautukset tilille 30.6. mennessä.

Asiakashyvitykset lasketaan viikon 7 aikana ja hoitomaksupalautukset viikolla 8. Tiedotamme molempien laskentojen valmistumisesta verkkopalvelun käyttäjiä sähköpostitse.

Laskennan valmistuttua voit tarkastella hoitomaksupalautuksen ja asiakashyvityksen määrää Elon yritysasiakkaiden verkkopalvelussa.

Kirjaudu verkkopalveluun >

Tutustu myös näihin

<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P23HWQ" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>