Suoraan sisältöön

Tulevaisuus on Elossa – uusi strategia keskittyy kasvuun ja inhimilliseen työelämään

/ Uutinen / Ajankohtaista Elosta

 

 

Elo on julkaissut uuden strategiansa vuosille 2026–2030. Strategia vastaa työelämän, talouden ja teknologian murrokseen ja luo mahdollisuuksia kestävälle kasvulle suomalaisessa yhteiskunnassa. Visio "Tulevaisuus on Elossa" kiteyttää yhtiön roolin kasvun mahdollistajana ja inhimillisen työelämän rakentajana. Elon perustehtävä – elämänmittaisen turvan luominen – säilyy keskiössä, mutta sen toteuttamistavat uudistuvat.

Strategian ytimessä on vahva usko Suomeen ja sen tulevaisuuteen.

– Haluamme olla paras työeläkekumppani kasvua hakeville yrityksille. Olemme sijoittaneet suomalaisiin kasvuyrityksiin jo yli kymmenen vuoden ajan, ja siksi kasvuyritysten tarpeet ovat meille tuttuja, toteaa toimitusjohtaja Carl Pettersson.

– Olemme vahvasti läsnä asiakkaidemme arjessa laajan, paikallisesti toimivan kumppaniverkostomme kanssa. Tarjoamme työkykypalveluja kaikille asiakkaille ja digitaalinen huolenpitomallimme tuo palvelut lähelle käyttäjää, Pettersson jatkaa.

Taloudellisesti ja vastuullisesti vahvana eläkeyhtiönä Elo tarjoaa alan alhaisimmat hoitokustannusmaksut, hyödyntää sijoitusuudistuksen tuomat mahdollisuudet ja vahvistaa toimintaansa edistyksellisellä analytiikalla.

Uusi analytiikkayksikkö strategian toimeenpanon tueksi

Elon uusi strategia pohjautuu vahvasti asiakasarvon luontiin ja datapohjaiseen toimintaan. Tätä tukemaan muodostetaan uusi analytiikkayksikkö, joka 1.1.2026 lähtien koostuu analytiikka-, datanhallinta- ja matematiikka-asiantuntijoista. Muutos tukee strategista tavoitetta olla eläkealan edelläkävijä ja dataohjautuvin yhtiö. Analytiikkayksikön ottaa vastuulleen johtoryhmän jäsen Jarkko Heikkilä, joka on aiemmin toiminut riskienhallinnasta vastaavana johtajana.

– Tämä on vahvasti asiakaslähtöinen strategia. Me haluamme luoda ylivertaista arvoa asiakkaillemme mielekkään, inhimillisen ja pitkäkestoisen työelämän rakentamisessa. Työssämme datan hyödyntäminen ja kykymme ennakoida asioita asiakkaan puolesta ovat oleellisia. Kun asiakkaamme menestyvät, me menestymme, Pettersson toteaa.

Tutustu myös näihin

<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P23HWQ" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>