Suoraan sisältöön

Tietoa asiakkaille koronatilanteessa

Päivitetty viimeksi 27.4.2020 klo 19.25.

Tälle sivulle on koottu asioita, jotka Elon asiakkaiden on hyvä tietää koronatilanteessa. Sivua päivitetään tarpeen mukaan.


Suosi verkkopalvelua:

Elon verkkopalvelu on nopein tapa esimerkiksi muuttaa YEL-työtuloa ja pyytää lisää maksuaikaa vakuutusmaksuille.

Siirry verkkopalveluun >

Voit hoitaa verkossa myös eläke- ja kuntoutusasiasi.

Siirry eläkepalveluun >


Palvelemme myös puhelimessa:

Jos olet yrittäjä- tai yritysasiakas etkä löydä kysymykseesi vastausta, ole yhteydessä Elon asiakaspalveluun, puh. 020 694 730 arkisin klo 8.00–16.30.

Jos olet henkilöasiakas etkä löydä vastausta eläke- tai kuntoutusasiaan, Elon eläke- ja kuntoutusneuvonta palvelee numerossa 020 694 726.


Tietoa yrittäjille ja työnantajille

Maksuasiat ja perintä

Vuokrat ja kiinteistöt

Lomautukset

Tulorekisteri-ilmoittaminen

YEL-työtulo

Sairauspäiväraha

Työttömyyspäiväraha

Karanteeni

Yritystoiminnan lakkauttaminen

Ulkomaantyön vakuuttaminen

Tietoa henkilöasiakkaalle

Eläkkeet

Ammatillinen kuntoutus

Ajankohtaisia uutisia ja blogeja:

Elon asiakkaat saavat tarvittaessa joustoa vakuutusmaksujen maksuaikoihin

Elon yritys- ja yrittäjäasiakkaiden on mahdollista saada YEL- ja TyEL-vakuutusmaksuihin viivästyskorotonta maksuaikaa.
Lue lisää

Yrittäjä, eläkevakuutuksesi turvaa myös poikkeustilanteessa

Kun tulovirta kutistuu tai tyrehtyy kokonaan, kulut alkavat painaa päälle. YEL-vakuutuksen päättäminen voi tuntua nopealta ja helpolta tavalta keventää laskutaakkaa.
Kristiina Sandén
Lue lisää

Elo keskeyttää vuokran perimisen määräajaksi ravintola- ja kahvilatoimijoilta

Elo keskeyttää ravintola- ja kahvilatoimijoiden vuokrien veloittamisen 1.4.–31.5.2020 väliseltä ajalta.
Lue lisää

Työeläkkeen tuomat vaihtoehdot työttömyyden tai lomautuksen uhatessa

Eläkeneuvontapäällikkö Satu Saulivaara kokoaa yhteen keskeisimpiä työeläketurvaan liittyviä asioita, jotka askarruttavat juuri nyt yrittäjiä ja työntekijöitä.

Lue lisää