Elektroniska ArPL- och FöPL-fakturor
1. Vill du få dina fakturor till ditt företags fakturahanteringssystem eller din företags nätbank?
Så här anmäler du mottagningsinformation för elektroniska fakturor i vår webbtjänst:
- Logga in i Elos webbtjänst.
- Gå till fliken Kunduppgifter och tryck på knappen Ändra dina uppgifter.
- Fyll i informationen i avsnittet Nätfaktura-adresser och tryck på knappen Spara.
- I fortsättningen skickar vi enbart elektroniska fakturor åt dig.
Ifall du inte använder Elos webbtjänst, kan du anmäla oss om mottagarinformation för elektroniska fakturor med denna blankett >
Elo skickar fakturor enligt Finvoice-standarden och som operatör fungerar OpusCapita Solutions Oy.
2. Vill du få fakturor till din personliga nätbank?
Så här gör du ett avtal om e-fakturor i din nätbank:
- Logga in i din nätbank.
- Välj Ömsesidiga Arbetspensionsförsäkringsbolag Elo som fakturerare.
- Lägga till ditt fakutraavtals nummer. Ifall ditt företag har flera försäkringar, behöver du göra ett eget avtal om e-fakturor för varje enskild försäkring.
- I fortsättningen skickar vi enbart elektroniska fakturor åt dig.
Bekant dig alltid med dina banks eller operators anvisningar om elektroniska fakturor.