Suoraan sisältöön
Sunleaf

Tällä sivulla

Tarvitseeko asiakkaasi työeläkevakuutuksen?
Tarvitsetko valtakirjan Elon verkkopalveluun?
Miksi yhteistyöhön Elon kanssa?
Tilaa Elon uutiskirje tilitoimistoille
Lataa TyEL- ja YEL-vakuuttamisoppaat

Tarvitseeko asiakkaasi työeläkevakuutuksen?

Käytössäsi on kolme vaihtoehtoista tapaa ottaa vakuutus asiakkaallesi.

Vakuutus voimaan heti verkossa

Kirjaudu sähköiselle hakemukselle ja täytä tiedot. Saat asiakkaallesi vakuutuksen heti voimaan sekä TyEL-vakuutusnumeron käyttöösi.

YEL-hakemusta varten yrittäjän pitää toistaiseksi kirjautua palveluun itse.

Ota TyEL-vakuutus

Anna meidän hoitaa vakuutus puolestasi

Jätä vakuutushakemuksen teko meidän huoleksemme.

Elon asiantuntija ottaa yhteyttä asiakkaaseen, kartoittaa asiakkaasi tilanteen ja kuittaa sinulle, kun vakuutus on kunnossa.

Ilmoita tiedot

Soita meille tai jätä soittopyyntö

Hoidetaan asiakkaasi vakuutus kuntoon yhdessä puhelimitse.

Tavoitat meidät numerosta
020 703 5515 arkisin klo 8–15.

Voit myös jättää meille soittopyynnön.

Jätä soittopyyntö

Tarvitsetko valtakirjan Elon verkkopalveluun?

Verkkopalvelussamme näet asiakkaasi TyEL- ja YEL-vakuutuksiin liittyviä tietoja, kuten maksutiedot ja tulorekisteristä tallentuneet työntekijöiden palkkatiedot.

Tilitoimistosi valtuuttaminen asiakkaasi verkkopalveluun onnistuu täyttämällä sähköisen verkkopalveluvaltakirjan.

Voit täyttää valtakirjan asiakkaan puolesta. Jos valtakirjan täyttää joku muu kuin valtuuttavan yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö, lähtee valtakirja nimenkirjoitusoikeudelliselle sähköpostitse hyväksyttäväksi.

Verkkopalvelun käyttöönottoa varten tarvitset myös tilitoimistollesi oman verkkopalvelusopimuksen.

Miksi yhteistyöhön Elon kanssa?

Monipuoliset verkkopalvelut

Hoidat TyEL- ja YEL-vakuutusasiat helposti ja nopeasti verkkopalvelussamme. Palvelusta löydät kaiken, mitä työeläkevakuutusten hoitamiseen tarvitset.

Tarvitset asiakkaalta vain valtakirjan verkkopalvelua varten ja yrityksellesi oman verkkopalvelusopimuksen.

Asiantunteva asiakaspalvelu

Ammattitaitoiset asiakaspalvelijamme ovat nopeasti tavoitettavissasi numerossa 020 694 730.

Säästämme aikaasi, kun asiat tulevat hoidetuksi saman tien kuntoon.

Saat meiltä tukea omaan työhösi

Tilitoimistojen uutiskirjeestä voit lukea ajantasaista tietoa työeläkevakuuttamisesta.

Järjestämme vuosittain huippusuositun Elokuvissa-tapahtuman, jossa jaamme ajankohtaista tietoa viihdyttävästi paketoituna.

Elon palvelut

TyEL-asiakkaillemme on tarjolla monipuolinen tarjonta palveluita. Asiakkaanamme saat kaikki palvelut, joita tarvitset pitääksesi työntekijäsi ja yrityksesi valmiina tulevaan: vakuutus- ja eläkeasiat, työkykyjohtamisen palvelut, ammatillinen kuntoutus sekä rahoitus ja toimitilat.

Elosta saat kaikki palvelut työeläkevakuutuksista toimitiloihin

Palvelut

Vakuutusmaksut ja asiakashyvitykset

Vuoden 2025 vahvistetut vakuutusmaksutiedot ja -prosentit näet kätevästi Sosiaalivakuutusmaksut -taulukosta ja samalta sivulta löydät tulostettavan pdf-taulukon maksutiedoista.

TyEL-vakuutusten asiakashyvitykset lasketaan vuosittain maaliskuussa ja lähetämme viestin asiakkaillemme, kun hyvitykset on laskettu. Hyvitykset kohdistetaan yleensä laskennan jälkeen seuraaville TyEL-laskuille.

Verkkosivuillamme käytössäsi on sekä TyEL- että YEL-maksun arviointia helpottavia laskureita:

  • YEL-laskurista voit tarkistaa asiakkaallesi vakuutuksen hinnan, tarkastella työtulon vaikutusta sosiaalietuuksiin sekä vertailla eri maksutapojen vaikutusta maksuun.
  • Palkkalaskurilla voit auttaa asiakasta arvioimaan yhden tai useamman työntekijän palkkaamisen kokonaiskustannuksia.

Muista tarkistaa ja korjata palkkatiedot tulorekisteriin

Voit tarkistaa Elon verkkopalvelusta, että työntekijöiden palkkatiedot ovat oikein. Korjaa tarvittaessa tiedot suoraan tulorekisteriin. Vuoden 2025 maksut ja palkkatiedot kootaan näppärästi vuosiyhteenvedolle, joka on saatavilla verkkopalvelussa tammikuun 2026 puolivälissä.

Jos tulorekisteri-ilmoituksia täytyy virheen tai puutteiden takia mitätöidä, on hyvä huomioida, että kaikki mitätöinti-ilmoitukset välittyvät niin Eloon kuin kaikille muillekin tiedon käyttäjille. Mitätöinneillä voi olla siis vaikutusta esimerkiksi työnantajamaksuihin ja koronlaskentaan sekä tiedon käyttäjien mahdollisiin muihin päätöksiin. Jotta mitätöinnin vaikutukset ovat mahdollisimman pienet, mitätöinti ja uusi ilmoitus kannattaa tehdä samana päivänä klo 14 mennessä.

Verkkosivuiltamme löydät vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin tulorekisteristä.

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään ilmoituksiin ja korjaamisiin liittyvissä pulmissa numerossa 020 694 730.

Tilaa Elon uutiskirje tilitoimistoille

Noin joka toinen kuukausi ilmestyvässä tilitoimistojen uutiskirjeessä jaamme ajankohtaista tietoa vakuutuksistamme ja palveluistamme, sekä hyödyllistä tietoa vakuutusten hoidosta. Valitse sinua kiinnostavat uutiskirjeet ja ilmoita sähköpostiosoitteesi.

Tilaa uutiskirje

<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P23HWQ" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>