Suoraan sisältöön
Valikko
Kirjaudu
Haku
Kieli
SV
EN

Vaivatonta vakuuttamista timanttisella palvelulla

/ Artikkeli

 

Työeläkevakuutus tuo turvaa eri elämäntilanteissa niin yrittäjille kuin työnantajiensa vakuuttamille työntekijöille. Tärkeydestään huolimatta, harva nostaa työeläkevakuuttamisen TOP 10 -sarjaan mielenkiintoisten asioiden joukkoon.

– Työeläkevakuuttaminen on ani harvalle intohimo. Se saatetaan kokea jopa hieman hankalaksi asiaksi. Me Elossa teemme vakuuttamisesta vaivatonta ja asiakkaamme voivat keskittyä olennaiseen eli omaan liiketoimintaansa, kertoo eläke- ja vakuutuspalveluiden johtaja Jouni Seppänen.

Hiottu timantti

Elon vaivattoman vakuuttamisen keskiössä ovat timanttiseksi hiotut palvelut. Niiden ominaispiirteitä ovat seuraavat seikat:

1) Joustavuus

Asiakas voi hoitaa valtaosan vakuuttamisasioistaan kätevästi ajasta ja paikasta riippumatta 24/7 verkkopalvelussamme. Verkkopalvelua on kehitetty asiakkaitamme kuunnellen ja se saa myönteistä palautetta erityisesti helppokäyttöisyydestään ja kattavasta palveluvalikoimastaan. Vaivaton verkkopalvelumme onkin suosittu: se on käytössä yli 80 prosentilla TyEL- ja YEL-asiakkaistamme ja käyttömäärät kasvavat jatkuvasti.

2) Nopeus

Asiakkaat arvostavat nopeutta etenkin puhelinpalvelussa. Vakuutuspalvelussa puheluihin vastataankin keskimäärin alle puolen minuutin. Nopeus syntyy sekä asiakaspalvelijoiden ammattitaidosta että tehokkaasta resurssoinnista. Vaikka koronan myötä puheluiden määrät ovat paikoitellen olleet nousussa, palvelutaso on pysynyt erinomaisella tasolla eikä ruuhkia ole syntynyt missään vaiheessa.

3) Kerralla kuntoon

Puhelinpalvelun nopeat vastausajat menettävät merkityksensä, jos omaa asiaansa joutuu hoitamaan useaan kertaan. Merkityksellistä ei siis ole vain nopeus, vaan etenkin palvelun laatu. Yli 94 prosenttia asiakkaistamme saakin asiansa hoidettua yhdellä puhelinsoitolla. Puhelinpalvelumme NPS on 90,7 eli toisin sanoen lähes kaikki asiakkaamme voisivat suositella eteenpäin palveluamme. Erään asiakkaan sanoin: ”Kaikki sujui kuin tanssi.”

4) Aktiivinen yhteydenpito

Asiakkaiden on usein tärkeää saada tietoa myös sellaisista asioista, mitä he eivät itse osaa edes kysyä. Nostamme esiin tärkeitä ajankohtaisia asioita mm. vakuuttamiseen ja palveluihimme liittyen, sekä sisään tulevien puheluiden yhteydessä että kontaktoimalla itse asiakkaitamme aktiivisesti. Esimerkiksi yrittäjien YEL-vakuuttamisen merkityksen avaaminen asiakkaillemme on osa jokapäiväistä tekemistämme. Yrittäjien koko sosiaaliturvan perusta on YEL-työtulo ja sen vuoksi on äärimmäisen tärkeää, että YEL-työtulo ei ole vain lain vaatimalla tasolla, vaan yrittäjä myös tiedostaa sen vaikutuksen turvaansa eri elämäntilanteissa.

5) Ammattitaitoiset asiakaspalvelijat

Panostamme asiakaspalvelumme koulutukseen. Koulutuksen, hyvän yhteishengen ja asiakaspalvelun ns. hyvien tyyppien persoonien kombinaatiolla luomme asiakkaille parasta palvelua. Saamissamme asiakaspalautteissa korostuukin erityisesti paitsi asiantuntemus, myös aito ystävällisyys, empaattisuus ja kyky asettua asiakkaan asemaan.

Nämä kaikki ovat asioita, jotka välittyvät ja ovat osaltaan vaikuttamassa asiakaskokemuksemme huipputuloksiin.

– Emme kehitä koskaan asioita kehittämisen vuoksi, vaan aina asiakkaiden aidoista tarpeista käsin. Olemme vuosien varrella hioneet palvelua ja tehneet siitä timanttisen. Maailma kuitenkin muuttuu ja sitä kautta myös asiakkaiden tarpeet. Me pysymme hereillä ja jatkamme timantin hiontaa, sanoo Seppänen.

Hae lisää luettavaa

<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P23HWQ" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>