Jumplink

Information till våra kunder med anledning av coronaviruset

Senast uppdaterad 31.3.2020 kl. 12.25

På den här sidan sammanställer vi fakta som Elos kunder kan ha nytta av i det aktuella läget. Sidan uppdateras enligt behov.

Läs också vårt uppdaterade meddelande om arbetspensionsförsäkringsavgifterna >

Elos webbtjänst är det snabbaste sättet att t.ex. ändra FöPL-arbetsinkomsten och begära förlängd betalningstid för försäkringsavgifter.

Gå till webbtjänsten >

Om du är företagar- eller företagskund och inte hittar svaret på din fråga här kan du kontakta Elos kundtjänst på tfn 020 694 744. Vi betjänar våra kunder vardagar kl. 8.00–16.30. Just nu är kundtjänsten hårt belastad på grund av den exceptionella situationen.

Om du är privatkund och inte hittar svaret på din fråga om ett pensions- eller rehabiliteringsärende betjänar Elos pensions- och rehabiliteringsrådgivning på tfn 020 694 726.

Information för företagare och arbetsgivare

Betalnings- och inkassoärenden

Innehållsbild

Permitteringar

Innehållsbild

FöPL-arbetsinkomsten

Innehållsbild

Sjukdagpenning

Innehållsbild

Arbetslöshetsdagpenning

Innehållsbild

Karantän

Innehållsbild

Nedläggning av företagsverksamhet

Innehållsbild

Information för privatkunder

Pensioner

Innehållsbild

Rehabilitering

Innehållsbild