Jumplink
Meny
Logga in
Sökning
Språk
EN
FI

Elo är det mest tilltalande arbetspensionsbolaget 2025 – bolagets nya strategi offentliggjordes

/ Nyheter

Elo är det mest tilltalande bolaget i arbetspensionsbranschen 2025. Målet är en del av Elos nya strategi för 2023–2025.

– Vi vill vara det mest tilltalande bolaget för våra nuvarande och potentiella kunder, våra nuvarande och potentiella anställda samt våra samarbetspartner. Det är ett ambitiöst mål, men vi är beredda att kavla upp ärmarna, konstaterar Elos verkställande direktör Carl Pettersson.

Elos mission är att skapa ett livslångt skydd för sina kunder. Vi ser till att våra kunder får sina intjänade pensioner nu och i framtiden. Vår mission präglar också vår placeringsverksamhet. Vi placerar våra pensionsmedel ansvarsfullt och lönsamt. En central del av vårt arbete är att stödja våra kunder i arbetsmiljöledning och ge dem redskap för att avvärja nya risker som kan hota arbetsförmågan.

– Elos alla anställda arbetar för att vi som bolag ska värna om ett livslångt skydd för våra kunder. Det här är en omfattande samhällelig uppgift som vi genomför noggrant och med stor stolthet. Våra kunder ger vårt arbete mening, säger Pettersson.

Elos värderingar är öppenhet, aktivitet och engagemang

Elos förnyade värderingar är öppenhet, aktivitet och engagemang. Värderingarna avspeglar vår uppfattning om hur vi agerar i Elo, vad vi uppskattar och hurdana vi vill vara i framtiden.

Med värderingen öppenhet vill vi uttrycka att vi är öppna i såväl med- som motvind.

Aktiviteten innebär att vi är nyfikna och vill förnya oss. Nyfikenheten kommer särskilt fram i att vi vill hitta de bästa möjliga lösningarna för våra kunder.

Engagemang innebär att vi sköter kundens ärende som vårt eget, med företagarattityd. Engagemang hänvisar också till Elos medarbetares upplevelse som anställda. Bolaget förbinder sig att stödja de anställdas välfärd och utveckling. På så sätt gör vi det möjligt att lyckas tillsammans.

– I värderingarna hörs vår gemensamma röst. Strategin skapades genom en gemensam process. Personalen deltog aktivt i arbetet vid sidan av ledningen och Elos styrelse. Jag är särskilt glad över hur engagerade våra medarbetare var i arbetet med bolagets framtid. Det är det första steget mot vårt stora mål att vara branschens mest tilltalande bolag, säger Pettersson glatt.

I år har Elo satsat på effektivitet och tydlighet i verksamheten. Bolagets förvaltningsmodell har förnyats och verksamheten effektiverats. Tack vare dessa förändringar är Elo framöver mer välfungerande och redo att genomföra de prioriteringar som den omarbetade strategin förutsätter.

– Den nya strategiperioden för med sig otaliga åtgärder som ytterligare förbättrar Elos prestationsförmåga och kundupplevelsen, konstaterar Pettersson.

Sök efter artiklar och nyheter